Veel gestelde vragen

Levering

Wat is de levertijd?

Als het product op voorraad is en je bestelt voor 14:00 heb je de bestelling meestal de volgende werkdag in huis.  Plug & Play versies vergen soms een dag langer vanwege de tijd die we nodig hebben om de box kant en klaar voor je in te richten.

Kan ik de producten ook afhalen?

Wij hebben geen winkelpand. Afhalen is daarom alleen mogelijk na afspraak. Neem daarom altijd eerst even contact op. Bij afhalen kun je vooraf betalen via de website of eventueel contant.

Wat als het product niet bevalt of voldoet?

Je  hebt het recht de bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Daarna heb je nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van je thuisadres naar onze webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, moet het het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via info@androidminicomputer.nl of ons contactformulier

Waarom zijn jullie duurder dan andere shops

De meeste andere shops kopen de Androids in, stoppen ze in een doosje en versturen ze aan de klant. Makkelijk voor de verkoper, moeilijk voor de klant, alle verdere instellingen moet hij zelf doen. Wij doen het anders. Je krijgt elk apparaat volledig ingericht, gebruiksklaar, en getest, plug and play.  De beste versie van de firmware staat er op en diverse aantal extra apps.  Zelfs een app als Kodi is geïnstalleerd en voorzien van add-ons. Wij besparen onze klanten zo een hoop werk en ergernis. Daarvoor rekenen wij iets meer dan de concurrent, maar wij kunnen je verzekeren, je krijgt de Android Mini PC’s nergens beter en completer. Bovendien koop je onze expertise er bij, altijd handig als je tegen problemen aan loopt. Goedkoop is soms duurkoop. Kwaliteit heeft zijn prijs. De keuze is helemaal aan jou.

Android

Welke moet ik kiezen?

Met afstand de meest gestelde vraag. Op deze pagina helpen wij je een beetje op weg om de juiste keuze te maken.

Zijn deze Androidapparaten een geschikt alternatief voor een mediaplayer?

Gaat het je alleen om afspelen van films die je op je computer, NAS of een draagbare harde schijf hebt staan, dan heb je meer baat bij een echte mediaplayer zoals een Medi8er of WesternDigital TV.  De HiMedia Q5 Pro  en de HiMedia Q10 Pro zijn de enige Androidboxen die qua beeld en geluid een echte mediaplayer kam evenaren.Het grote voordeel van de Androids zit in de veelzijdigheid. Je kunt er veel meer mee dan een standaard mediaplayer. Denk aan Netflix, streamen van films via de add-ons van Kodi, Airplay gebruiken, luisteren via Spotify, Skypen, internetten, gamen en ga maar door. In de Google Play Store zijn talloze apps beschikbaar met een scala aan mogelijkheden. Met een Android heb je een echte allrounder in huis.

Kan ik TV kanalen ontvangen op de Android boxen

Dat kan maar er zijn wat halen en ogen. Er wordt de laatste tijd op veel sites IP-TV aangeboden met zo’n beetje alle Nederlandse zenders, sportzenders en nog veel meer. Hou er wel rekening mee dat dit illegaal is zodat de aanbieder zo maar kan verdwijnen. Om deze reden bieden wij geen IP-TV pakketten aan. Als je elders een IP-TV pakket koopt kun je die wel activeren op onze boxen. Dat kan in Kodi of via een IP-TV app uit de Google PlayStore.

Op welke boxen werkt de Ziggo Go app?

Deze app werkt helaas niet op alle boxen vanwege beperkingen in de app zelf. Momenteel werkt Ziggo Go op de MXQ Pro, Eny EM95X, Enybox X1  en de Minix Neo U9-H.  Op de plug & play-uitvoeringen van deze boxen hebben wij de Ziggo Go app alvast voor je geïnstalleerd.

Ook op de NVIDIA Shield en de Xiaomi Mi Box kun je deze app gebruiken, al is de bediening van de app wat lastiger omdat deze niet echt gebouwd is voor boxen die een Android TV firmwareversie draaien.

Hou er wel rekening mee dat de Ziggo Go app alleen met een muisaanwijzer is te bedienen. Aansluiten van een draadloze muis is een oplossing maar een speciale flymouse werkt prettiger.

 

PlayStore geeft foutmelding. Downloaden apps niet mogelijk.

Dat probleem met de Playstore komt inderdaad vaker voor en bij meerdere Androidtoestellen.
Dit is de meest grondige oplossing:
1) Ga naar Instellingen (op de M8(S) en Minix X8 is dat de Mbox Setting App. Klik op het tabblad More en More settings) scroll naar beneden naar Accounts
2) Klik op Google. Rechtsboven verschijnt nu je e-mailadres
3) Selecteer je e-mailadres en nu verschijnen in de rechter bovenhoek 3 puntjes.Klik daar op en kies Verwijderen
4) Selecteer aan de linkerkant “Apps” en kies aan de rechterkant het tabblad “Alles”.
5) Scroll naar “Google Play Store” en klik deze aan.
6) Klik achtereenvolgens op “Nu stoppen” (OK voor de melding) en “Gegevens wissen” (en weer OK voor de melding)
7) Ga naar  “Google Play Services”
8) Klik op “Ruimte beheren” en daarna voor “Alle Gegevens wissen”.
9) Ga naar “Google Services Framework” en kies hier voor “Nu Stoppen” en “Gegevens Wissen”.
10) Sluit de Android helemaal af (geen slaapstand dus) en herstart deze.
11) Open de Google Play Store en maak je account weer aan.
Het is belangrijk deze stappen nauwgezet te volgen anders is de kans groot dat het probleem opnieuw optreedt.

 

KODI

 

De films stoppen regelmatig om te bufferen. Kan ik dit oplossen ?

Als je de mini pc aansluit via een netwerkkabel zal dit mogelijk een klein deel van dit probleem oplossen, maar meestal zit de oorzaak aan de kant van de “leverancier” van de film. Add-ons halen de films van servers zoals Filenuke, Hugefiles, 180Upload. Deze servers krijgen het vooral in de weekenden zo druk dat ze de vraag niet aan kunnen. Gevolg is dat de films regelmatig stoppen om te bufferen. Helaas is daar niets aan te doen. Als de kraan aan de kant van de aanbieder gaat druppelen kan er bij de ontvanger nooit een stevige straal aankomen. Bufferen is min of meer de prijs die je betaalt voor gratis en illegaal kijken. Je kunt hooguit proberen een bron te zoeken die wel voldoende capaciteit heeft. Vaak zijn dit de bronnen waarbij u eerst een code moet intikken. Veel gebruikers mijden deze bronnen vanwege het gedoe. Gevolg is dat deze bronnen het rustiger hebben en streams zonder haperingen leveren.

Er circuleren allerlei verhalen dat legen van de cache van Kodi bufferen voorkomt. Dit helpt zelden of nooit.  Oorzaak van bufferen is vrijwel altijd gebrek aan uploadcapaciteit van de aanbieder van de film.

 

Kodi geeft foutmeldingen. Fout in script, Check logbestand

“Fout in script” of “Check logbestand”. Geen paniek, je kastje is niet defect. Het zit ook meestal niet in Kodi zelf maar in de add-ons (zoals Exodus, 1Channel enz.) Deze add-ons worden niet door Kodi beheerd maar door externe partijen. Over het algemeen zijn dit vrijwilligers die in hun vrije tijd zo’n add-on als hobby onderhouden. Zolang zij de add-ons bijghouden worden er automatisch updates geïnstalleerd die de fouten herstellen. Bij een foutmelding hoef dus eigenlijk niets anders te doen dan dit negeren. Soms krijg je de melding dat je een logbestand moet bekijken, ook dit kun je negeren. Wacht rustig af en kies voorlopig een andere add-on, er zijn er voldoende.

Krijg je de melding “Geen stream beschikbaar”? Ook hier valt niets aan te doen. Blijkbaar zijn de videobestanden verwijderd. Niet vreemd want het gros wordt illegaal aangeboden.

Foutmeldingen door de add-ons horen er in Kodi een beetje bij. Ook dat is een kwestie van wennen.

Is je Kodi-installatie echt helemaal in de soep gelopen dan kun je in onze Members Area bestanden vinden om de zaak te herstellen.

Kodi wil niet opstarten

Vaak is dit op te lossen door de cache van Kodi te verwijderen. Ga daarvoor naar de Instellingen.  Ga dan naar Apps en klik op Kodi. Je ziet dan de mogelijkheid om de Cache te verwijderen. Niet de gegevens verwijderen want dan zijn alle add-ons weg en is Kodi leeg. Op de Minix X8 en de M8 vind je de instellingen onder Settings. Kies dan het tabblad Other en klik op More Settings.

Cache is vol voordat…

Deze melding zorgt voor nogal wat verwarring. Meestal gebeurt dit als de leverancier van de film de data niet snel genoeg kan leveren waardoor er steeds gebufferd moet worden. Daar is niets aan te doen. Je kunt het beste op zoek gaan naar een andere bron in de hoop dat die wel snel genoeg is. Zie ook hierboven onder “De films via Kodi  stoppen regelmatig om te bufferen. Kan ik dit oplossen ?”

Er circuleren nogal wat verhalen op internet dat je dit kunt oplossen door de grootte van de cache te veranderen.  Ook dit helpt meestal niet.

Wil je proberen of legen van de cache wat helpt?  Ga dan naar de Instellingen  Ga dan naar Apps en klik op Kodi. Je ziet dan de mogelijkheid om de Cache te verwijderen. Niet de gegevens verwijderen want dan zijn alle add-ons weg en is Kodi leeg. Op de Minix X8 en de M8 vind je de instellingen onder Settings. Kies dan het tabblad Other en klik op More Settings.

 

 

Hoe kan ik in Kodi een DVD-map afspelen?

Meestal is de VIDEO_TS.IFO het geschikte bestand om de film te starten. Maar is een mooiere methode.

Je kunt proberen het als volgt op te lossen.

Geef de map(pen) met de naam Video_TS de naam van de film en eventueel het jaar.

Voorbeeld: Ted (2012)

Voeg die map toe aan Kodi via Video’s -> Bestanden->Video’s Toevoegen.
Je vindt de externe schijf in de map mnt in het Rootbestandssysteem.

Volg verder de procedure. Kodi zal dan de Video scannen en opnemen in lijst onder Video’s- Speelfilms.
Vervolgens kun je de film met één klik starten.

 

Deel deze pagina

FacebookTwitterMore...